zondag 9 mei 2010

Gestrand door de aswolk? Probeer de extra kosten te verhalen!


Hoewel er ergere plaatsen zijn om te stranden dan in Rome, is het toch vervelend als je ergens langer moet blijven dan gepland. Maar ja, als je met een lage kosten maatschappij als Ryanair vliegt, kun je niet verwachten dat je in het geval van calamiteiten in de watten wordt gelegd. In plaats van op woensdag, vloog ik dus op zondag terug. Gelukkig wist ik dat al op maandagmiddag, dus ik kon snel een ander appartement zoeken en comfortabel en in alle rust (zie foto) wachten op mijn terugreis.

Omdat dit ook voor ervaren reizigers een nieuwe situatie was, wist ik niet of ik iets van de extra kosten terug zou kunnen krijgen. Ik heb bij terugkomst meteen alle extra kosten geclaimd bij mijn reis- en annuleringsverzekering en die reageerden met het vriendelijke verzoek om alle originele bonnetjes aan hen toe te zenden. Dat geeft me goede hoop op een financiele tegemoetkoming. Ik werk deze blog bij zodra ik definitief iets weet en hoop dat de lezers van deze blog daar dan van kunnen profiteren.

Voor dit moment is mijn advies: probeer de kosten te declareren bij je reis- en annuleringsverzekering!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten